Verzenden en retourneren

1 Algemeen

Identiteit van de ondernemer

Naam: LODSS
E-mailadres: info@lodss.nl

Locatie: Oringerbrink 84, 7812 JW te Emmen.  (dit is géén winkel).

1.1 Definities

Klant: de natuurlijk persoon niet handelend in uitoefening van beroep of bedrijf die een overeenkomst aangaat met LODDS en/of zich geregistreerd heeft op de website.

2 Verzenden

Een bestelling wordt binnen 1 tot 5 werkdagen verzonden indien de betaling binnen is ontvangen (uitzonderingen daar gelaten). De klant ontvangt een bericht met track en trace code indien de bestelling is verzonden. Er kan ten alle tijden onverhoopt een reden zijn waardoor een bestelling later wordt verzonden en/of bezorgd. De 1 tot 5 werkdagen is een indicatie waar LODSS aan probeert te voldoen.

2.1 Verzendkosten

Voor zendingen binnen Nederland hanteert LODSS een tarief voor een pakketverzending van €7,25 en voor brievenbusverzending €4,00.

3 Retourneren

Indien de bestelde artikelen niet aan de verwachtingen van Klant voldoen, heeft Klant het recht de artikelen binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren.

Indien Klant na afloop van deze termijn de geleverde artikelen niet aan LODSS  heeft teruggezonden, vervalt het recht op retourzending. Indien nodig dient Klant te bewijzen dat de geleverde artikelen tijdig zijn geretourneerd.

Klant dient LODSS vooraf per email (info@lodss.nl) te informeren over de retourzending met daarin vermeld: naam, ordernummer en reden van retourneren. LODSS bevestigt vervolgens de retourzending en de Klant ontvangt retourgegevens, waarna Klant de artikelen kan retourneren. De retour te zenden artikelen dienen, naar inzicht van LODSS, in originele staat, ongebruikt en onbeschadigd te zijn. Voor zover redelijkerwijs mogelijk dienen de retourzendingen in originele verpakking te zijn (inclusief accessoires en toebehoren). Indien de artikelen door Klant zijn gebruikt, bezwaard of op enige wijze beschadigd zijn geraakt, vervalt het recht op ontbinding in de zin van dit artikel.

Het retoursturen is voor eigen risico en op eigen kosten van de Klant.

De Klant levert het pakket af bij een Post NL servicepunt en bewaart het verzendbewijs goed. Zoekgeraakte zendingen worden alleen op vertoon van dit bewijs vergoed. Na ontvangst, controle en goedkeuring van je retour ontvang je het aankoopbedrag (excl. verzendkosten) binnen 14 dagen terug op je rekening. Ten aanzien van retouren zijn er altijd uitzonderingen bij speciale situaties. Dit stemt LODSS dan samen met de klant af.

Artikelen kunnen niet worden geruild. Je zult in dat geval je artikel retour moet sturen en het gewenste artikel opnieuw moeten bestellen.

De kosten voor ongefrankeerde of onvoldoende gefrankeerde retourzendingen worden in mindering gebracht op terugbetaling aan Klant.

Na ontvangst, controle en goedkeuring van de retourzending door LODSS, stort LODSS het bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen, retour op bankrekening Klant.

 

Scroll naar boven